5. okt. 2009

Til deg som skal på Oslo Fashion Awards!!!

Fått spørsmål av en av dere om jeg kan gi noen tips om hvordan kle seg for Oslo Fashion Awards, her kommer noen ideer:

- Det morsomste for meg når jeg går på slike tilstelninger, er å skille seg ut med noe som ikke alle andre går med. Det være seg en hatt, egen komponerte hansker eller vågale strømpebukser, altså et eller annet som viser at du tør og liker å skille deg ut. 

- Denne høsten er det veldig fokus på skuldre, enten assymetriske skuldre (f. eks en kjole med en bar skulder)eller overdådige skuldre(som skulderputer eller skuldre med påsydde rysjer eller diamanter).

- En skal også tørre å vise en del hud i form av transparante stoffer eller feks ha på seg en singlet eller dressjakke hvor bhen synes. 

-Ellers er det veldig mye skinn i høst, lårhøye støvler, skinnbukser, skinnkjoler, skinnjakker og skinnhansker. Ikke ta på deg et par skinntights, det er noe ALLE går med, og da er det ikke gøy lenger.. 

-Gå for et par høye hæler, gjerne med nagler og åpen tå. På h&m, Zara og Bianco, har de masse fine sko for tiden.. Bare husk at man ser mer sexy ut, og får en finere holdning, jo høyere hælene er. Men det viktigste er at du kan gå på de. 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt på meg en kjole(med fokus på skuldre, tettsittende), helst til over kneet eller et par smale bukser enten i skinn eller et annet kult materiale med en assymetrisk, transparant eller 80-talls inspirert topp, i form av overdådige skuldre som skulderputer eller volanger (tenk Balmain høst 2009 eller lanvin sommer 2010). Gå for helsort eller sort med hvit eller kremfarge. Masse harde, overdådige sølvsmykker. Store ringer, store øredobber og store halskjeder. Ikke tenk less is more..

- Strømpebuksene skal helst være sorte eller grå, gjerne med små prikker på eller en sort stripe bak. De skal være tynne og overhodet ikke heldekkende. Ønsker du å ha brune ben, ikke bruk brunestrømpebukser, da er det heller bedre å gå uten og ta selvbruningskrem på bena kvelden før. 

-Du kommer ikke utenom dressjakken eller pelsjakken i høst. Bruk en relativ lang dressjakke eller en fuskepelsjakke. 

Bruk enten sort, hvit, neonblå eller jadegrønn neglelakk. 

- Til sort og hvitt er det fint med røde lepper.

Send meg gjerne en mail, bare gøy å hjelpe til!

Masse lykke til

N A T H A L I E

5 kommentarer:

  1. Åh, når er det? Og hvor? :) Sånne ting er alltid gøy.

    SvarSlett
  2. Snakker vi 14.februar nå eller? en stund til..

    SvarSlett
  3. Hva skal gutta gå med???

    SvarSlett
  4. Hei ho!

    Skal du dit? Prøvde å sende mld i helgen, er mob fortsatt borte eller er du bare tøff? ;)

    Ring meg i morgen da! Jeg tror jeg drar rett fra jobb, må hooke opp!

    SvarSlett
  5. Hehe... Jeg var visst ikke godt kledd for oslo fashion awards når jeg var der :P

    http://acb.blogg.no/

    SvarSlett